Přeskočit na hlavní obsah

Nový pelíšek pro moje milášky

Krásný den, knihomolové!

Určitě to znáte, ten nekonečný problém vášnivých milovníků knih: kam s nimi?
Tuto otázku jsem si kladla několik let, než nakonec moje slabé, po dalších dobrodružstvých bažící já (není místo, není dostatek knih, to je logické, ne?), podlehlo a koupilo si novou knihovnu.
Mám jednu od rodičů, jednu od sestry a jednu zachráněnou z ulice - co bychom pro naše milované knihy neudělali, že? - takže jsem tak nějak doufala, že mi tu další koupí manžel (nebo kdokoliv jiný… nedostatek místa na knihy je moje oblíbené stěžovací téma), který se samozřejmě, zcela záměrně, nechytal.
Když na mne do slova a do písmene vyskočila reklama s knihovnou téměř na chlup stejnou jako mám už dvě, bylo okamžitě rozhodnuto. Navíc ta cena byla prachsprostou provokací sama o sobě.
Tomu prostě nebylo ABSOLUTNĚ možné odolat!

S doručením byly drobné potíže, jak jinak, že?
Panu řidiči se jeden den nechtělo vystupovat, tak jsem si jen na sledování zásilek večer přečetla, že: adresát nebyl zastižen (bylo nás celý den doma pět, jen tak pro pobavení) a druhý den byl zase přímo strašlivě “milý a ochotný”: ani nepozdravil, dvaceti kilový balík po mě málem hodil a ještě jsem musela s penězi až za ním k autu (zaparkoval tak, že jsem celou dobu stála v silnici… naštěstí naše ulice není tak fregventovaná jako hlavní o křižovatku dál).
Ovšem nemohl udělat vůbec nic, čím by mi zkazil mou radost a natěšení z nové dřevěné kamarádky. Skákala jsem kolem dědy jak nadržený jorkšírek, když mi ji vynášel do patra.
Už jen dostat se do té krabice nebyla žádná sranda (s řezákem mi to doopravdy jde), ale když už se do toho mé odhodlané já pustilo, nepřipadalo v úvahu se vzdát. Miluju skládání nábytku, tím spíš, když se jedná o knihovnu.
S rozbalováním, rozčilováním se nad pitomým imbusem, který mi v jednom kuse vyklouzával, a zatloukáním armády pidi hřebíčků (ano, přiznávám se bez mučení, jsem ženská, co pozná imbus, stípačky, kleště, šroubovák, kladivo a další nástroje, a která od sebe bez problémů rozlišuje hřebík, šroub, vrut, matičku atd.) nebylo za ani ne hodinu co dělat (snad jen dát si sprchu, protože se mi u toho pěkně zpotilo tělo).
Manžel se vrátil z práce, zrovna když jsem si šla pro kladivo, a jelikož mne za ty roky moc dobře zná, jen prohlásil: “Pomoc ti nenabízím, neměla bys z toho pak ten dobrej pocit. Jen ti ji postavím, až si dohraješ.”
Nesnáším zatloukání hřebíků, moc dobře to ví. Hned jsem si mu taky postěžovala, že na zadní stěnu je jich potřeba nejmíň milion (ani ne 30) a bylo mi doporučeno ji tam vůbec nedávat… jenže to přece vypadá strašně divně. Tak se mi hned smál, že si stěžuju na něco, co tam vlastně chci mít.
Že mi přivezli díly knihovny s “extra snadným a názorným” návodem a já neskončila s raketoplánem je opravdu velice uspokojivý pocit. Jsem ochotná přiznat, že na některé věci mají muži větší nadání (sílu) a s radostí přijmu jejich pomoc, ovšem ta hrdost, když to zvládnu sama, je dost opojná.
Dát tuhle krásku dohromady byla hračka, nejtěžším oříškem se ukázalo být všechny knížky rozdělit mezi knihovny. Některé “party” (jako třeba police určená S.J.Maas, Harry Potterovi, Nočním běžcům, knihám se dvěma časovými linkami…) jsou jasně dané, ale většina milášků je samotinká sama.
Spíš než na nějaký “zaručený systém organizace” jsem nakonec dala na svůj cit, takže knihy nejsou poskládány zrovna moc logicky, ale jsem se svým dílem nadmíru spokojena (zabralo mi to několik dní, tak ještě aby ne).

Jaký systém organizace používáte Vy? Chystáte se na koupi nové knihovny nebo jste ji v nedávné době dostali?

Doufám, že se Vám moje “mini reportáž” líbila a u čtení jste se pobavili tak, jako já při sestavování jednotlivých dílů a následném sepisování tohoto článku.
Čtení zdar!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s