Přeskočit na hlavní obsah

Valentýnský TAG tak trochu jinak

Krásný den, knihomolové!

14. února je den, který většina planety slaví jako svátek zamilovaných. My s manželem neslavíme, protože jednak je to dle nás jen americký marketingový tah, jednak nepotřebujeme žádný svátek, abychom si řekli, jak moc se milujeme a dali si nějaký dárek. Děláme to průběžně celý rok.

Když ale všude vidím ty srdíčka a plyšáčky a čokoládičky a růže, nedá mi to, abych se tou přeslazenou atmosférou nenechala inspirovat k vytvoření TAGu na motivy mé nejmilovanější knižní série, kterou jsou Noční běžci od Lynn Flewelling.

Věřím, že spousta z Vás o této sérii ani neslyšela, natož jí četla, ale věřte mi, je to obrovská chyba. Když nic jiného, berte to jako malé doporučení pár zajímavých knih, které mne nějakým způsobem oslovily. Pokud se tu ovšem najde nějaký fanoušek, ráda si poslechnu jeho odpovědi. 

Jdeme rovnou na to!

Seregil í Korit - Kniha, která na první pohled vypadá jako každá jiná, ale svým obsahem si tě naprosto získala
U mne je to paradoxně právě série Noční běžci. Není moc známá, což je do nebe volající chyba, takže od ní nic moc neočekáváte. JENŽE OPAK JE PRAVDOU, je naprosto dechberoucí. Nejen proto, že v ní jsou dva hlavní hrdinové, ale proto, jak se na jejich vztah dívají ostatní - jako na zcela normální věc. Moc bych si přála, aby byl takový i náš svět, bez předsudků, odsuzování a rasismu.

Alek í Amasa - Kniha o něžné, nevinné lásce
Ač mi sex v knihách nevadí, ba právě naopak, někdy je příjemné začíst se do přeslazené romanťárny, kterou je například Nezapomenutelná cesta od Nicholase Sparkse. Film se mi líbil o poznání víc, což se moc často nestává, ale měl daleko lepší konec.

Micum Cavish - Kniha o síle přátelství
Koho při slovním spojení kniha a přátelství nenapadnou Tři mušketýři, je fakt divnej. Ne, vážně, znáte nějakou jinou knihu, která je o přátelství víc než tahle od Alexandra Dumase? Pokud ano, ráda bych si ji přečetla.

Beka Cavish (ä Kari Thallia) - Kniha, která má šťastný konec, i když s hořkou pachutí
Cizinka od Diany Gabaldon. Ti, co četli, moc dobře ví, co se stalo, ostatní si knihu prostě musí přečíst. Nerada bych prozradila něco, co Vám pak zkazí čtení. Miluju Cizinku, vážně strašně moc, a události posledních kapitol byly prostě... uuufff... srdcervoucí.

Nysander - Kniha s nečekaným koncem
Ač jsem čekala, že to skončí tím jedním určitým způsobem, opravdový konec mě totálně rozsekal. Jedna z mála knih, u kterých jsem uronila nějakou tu slzičku. Samozřejmě mluvím o knize Hvězdy nám nepřály od Johna Greena.

Thero - Kniha, kde se nenávist hlavních hrdinů změní v lásku nebo přátelství
Nemyslím, že je to přímo láska nebo přátelství, ale použít by se to dalo. Mám na mysli knihu Harry Potter a Relikvie smrti, kde je na konci zmínka o tom, že Severus Snape byl podle Harryho jeden z nejstatečnějších lidí, jaké znal.

Klia - Kniha, k jejímuž čtení se veřejně moc nehlásíš
Elysejský klíč od Alice OReally. Ne snad proto, že bych se styděla za to, že čtu fanfikci, ale protože jen málokdo dokáže pochopit pravou podstatu tohoto díla. Je to kniha, kterou jsem za poslední dva roky četla asi šestkrát, ač je velice obsáhlá, a určitě si ji letos alespoň jednou přečtu.

Ilar í Santir - Kniha, která změnila tvůj pohled na svět
Ještě před měsícem by moje odpověď zněla jinak, ale po přečtení Továrny na sny od Anie Songe neexistuje jiná možnost. V průběhu čtení jsem se ve spoustě tvrzení našla, některá mne donutila zvednout se a začít dělat věci jinak. Donutila mě přemýšlet.

Ruetha - Knižní svět, ve kterém by ses chtěl/a ocitnout
Psát znovu Noční běžce nebo Harryho Pottera nechci, takže teď váhám mezi Narnií Alagaësií. Myslím, že si nedokážu vybrat. Mít draka nebo se přátelit s kentaury, jednorožci, fauny a dalšími narnijskými obyvateli? Vážně nerozlousknutelné dilema.

Rhíminee - Kniha plná sexu
Napsat Padesát odstínů by zvládl každý, takže vybírám jinou knihu, konkrétně Oslnivou lásku od Bertrice Small. Je to příběh mladé ženy, která se proti své vůli dostane do harému, takže je tam opravdu spousta... spousta sexu.

Bökthersa - Kniha plná stesku po domově
Možná moje odpověď někoho překvapí, ale hned v první chvíli mě napadla kniha Dítě zvané "To" Davea Pelzera. Kdo jiný než malý chlapec týraný vlastní matkou dokáže po láskyplném domově tesknit více?

Plenimar - Kniha plná strachu o milovanou osobu
Království stínů od Barbary Erskine, konkrétně historická linie sledující komplikovaný vztah Isobel a Roberta. Být držen v kleci je příšerné, ale jak hrozné musí být pro toho druhého vědomí, že s tím nemůže nic udělat? Že může milovaná osoba umřít během okamžiku a on má svázané ruce?

Doufám, že jste si dnešní den užili tak, jako já vymýšlení a vyplňování tohoto TAGu.

Budu se na Vás těšit u dalšího článku.
Čtění zdar!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s