Přeskočit na hlavní obsah

Knižní přírustky za únor 2018

Krásný den, knihomolové!

Je prvního února, jedenáct hodin dopoledne, malá vedle mne krásně spinká a já se kochám pohledem na ni a na moje první knižní přírustky tohoto měsíce. Zatímco se přitrouble usmívám, přemýšlím, jak, kde a s čím únorové knihy fotit. Leden byl ve znamení nesmrtelné orchideje, kterou už několik let chovám (vím, že květiny se obvykle pěstují, ale já jsem vášnivá chovatelka všeho živého) v kuchyni na okně a ona stále tvrdohlavě odolává mé (ne)péči a roste a kvete o sto šest. David Deyl nám tu zrovna zpívá: nemusíš se bát lásky dvou, nezradím víckrát duši tvou..., a já bezcílně bloumám očima po všech koutech pokoje a hledám... pátrám... a nacházím.
Jdu fotit!
Letopisy Narnie - komplet od C.S.Lewise jsem objevila na databaziknih fungl nové, ještě zabalené ve fólii, za luxusní cenu (provokace). Dám sem anotace všech sedmi knih, i když si myslím, že to není nutné, protože Narnii zná každý knihomol.

Čarodějův synovec (v boxu je na prvním místě, ale většina fanoušků se shoduje na tom, že by měl být čtený jako šestý v pořadí, abyste s Lucinkou objevovali dosud neznámý svět a byli z něj stejně unešení jako ona)
Podivínský strýc pošle svého synovce Digoryho a jeho kamarádku Polly objevovat jiné světy, do kterých si sám netroufá vstoupit. Nebýt nástrah čarodějnice Jadis, nikdy by se nesetkali s bájným lvem Aslanem a neviděli by zrození nového světa jménem Narnie – a v Narnii je možné všechno…

Lev, čarodějnice a skříň 
Je spousta dveří, ale pouze jedny vedou do jiného světa, země zázraků a kouzel. Sledujte příběh sourozenců Petra, Zuzany, Edmunda a Lucie v zemi obrů, trpaslíků, kentaurů a dalších tajemných bytostí, zakletých Bílou čarodějnicí...

Kůň a jeho chlapec (příběh z doby, kdy jsou sourozenci Pevensiovi dospělí a Petr vládne celé Narnii...)
Dva uprchlíci spojí své síly k zoufalému útěku. Ačkoli jejich jediným cílem je uniknout svým tvrdým, nesvobodným životům, ocitnou se brzo v samém středu strašlivé bitvy. Je to bitva, která rozhodne o jejich osudu i o osudu celé Narnie...

Princ Kaspian (návrat čtyř sourozenců Pevensiových do Narnie, která už dávno není taková, jakou ji opustili...)
Princ Kaspian, oloupený o své právo na trůn, shromažďuje armádu, aby zbavil zemi falešného krále. Ale nakonec je to čestný souboj mezi dvěma muži, který má rozhodnout o osudu celé země.

Plavba Jitřního poutníka (tentokrát už se do Narnie podívají jen dva mladší sourozenci Pevensiovi, a spolu s nimi jeden nedobrovolný cestovatel, bratranec Eustace...)
Král a několik nečekaných společníků se vydávají na plavbu, která je dovede za hranice všech známých končin. Jak plují stále dál a dál neprobádanými vodami, zjišťují, že jejich výprava přinese více, než očekávali, a že konec světa teprve začíná…

Stříbrná židle (Eustace se vrací do Narnie bez sourozenců Pevensiových...)
Navzdory neznámým nebezpečím a hlubokým a tmavým jeskyním je skupinka přátel vyslána hledat uneseného prince. Na své výpravě do Podzemí se však setkávají s daleko krásnějším a daleko hrozivějším zlem, než si vůbec dokázali představit.

Poslední bitva (Eustace a jeho poslední návrat do Narnie...)
V posledních dne své existence Narnie prožívá nejtěžší boj – nikoli proti útočníku zvenčí, ale proti nepříteli z vlastních řad. V zemi se rozmáhají lži a faleš a pouze král spolu s hrstkou oddaných může zabránit zničení všeho, co je jim tak drahé v krásné a tajuplné zemi Narnii.

Nedávno jsme se s manželem dívali na filmy a musím přiznat, že nasadily knihám hodně vysokou laťku. Mám tušení, že jsem četla Prince Kaspiana a Plavbu Jitřního poutníka, ale už je to tak dávno (první film přišel do kin 2005, takže je to opravdu hodně, hodně let)... ještě v době, kdy mé paměti nepomáhala databáze knih ani čtenářský deník, takže se na celou sérii chystáme s manželem oba. Kdy přesně to bude, netuším, ale určitě ještě letos (doufám).



Další knihu ze Zlaté sbírky pohádek nám se Zojinkou přinesla moje maminka s tím, že je to jedna z těch, které za něco stojí a v původním vydání, které nám kupovala, když jsme byly se ségrou malé, tahle nebyla. Jedná se o Medvědí bratry, které moje sestra naprosto žrala (znala každé slovo a písničky zpívala asi tak 24 hodin denně... ano, i ze spaní... ještě teď si pamatuju tu, ve které se každou chvíli zpívá: "chtěl bych všem říct, jsem na cestě...").
Samozřejmě už ji máme se Zojinkou přečtenou. Jak se líbila se dozvíte v dalším článku Přečteno.



Opět mi na začátku měsíce přišel balík nových knih od Martinusu. Opět se jedná o čtyři knížky, z nichž na jednu jsem se klepala dlouhé roky a KONEČNĚ je tady!
Ano, určitě mnohé z Vás napadlo, že mluvím o Počátku Dana Browna. Na novou knihu tohoto brilantního amerického spisovatele čekám dlouhých pět let. PĚT! 
Robert Langdon, harvardský profesor symbologie a náboženské ikonologie, přijede do ultramoderního Guggenheimova muzea v Bilbau, aby se zde zúčastnil významného oznámení – odhalení objevu, který „navždy změní tvář vědy“. Pořadatelem společenského večera je čtyřicetiletý miliardář a futurista Edmond Kirsch, jenž se díky svým oslnivým supermoderním vynálezům a odvážným předpovědím stal celosvětově uznávanou osobností. Kirsch, který před dvěma desetiletími patřil k prvním Langdonovým studentům na Harvardu, se chystá zveřejnit přelomový vědecký objev… který zodpoví dvě ze základních otázek lidské existence.
Po zahájení společenské akce Langdona a několik set dalších hostů zcela uchvátí velmi originální prezentace, mnohem kontroverznější, než si Langdon původně představoval. Pečlivě naplánovaný večer se najednou promění v chaos a hrozí, že Kirschův vzácný objev bude navždy ztracen. Langdon je v bezprostředním ohrožení nucen učinit zoufalé rozhodnutí, aby z Bilbaa unikl. Doprovází ho Ambra Vidalová, elegantní ředitelka muzea, která Kirschovi pomáhala provokativní společenskou akci zinscenovat. Společně uprchnou do Barcelony za nebezpečným úkolem nalézt záhadné heslo, jež má odhalit Kirschovo tajemství. Při pátrání v temných zákoutích utajených dějin a radikálního náboženství se Langdon s Vidalovou musejí skrývat před nepřítelem, jehož všudypřítomná moc podle všeho pochází přímo ze španělského královského paláce… a který se nezastaví před ničím, aby Edmonda Kirsche umlčel. Na cestě vytyčené moderním uměním i tajemnými symboly odhalí Langdon s Vidalovou stopy, které je nakonec přivedou až k samotnému Kirschovu šokujícímu objevu… a úchvatné pravdě, která nám tak dlouho unikala.

Šifru mistra Leonarda jsem dostala na Vánoce roku 2003 od rodičů a od té doby hltám každou novou knihu, každou stránku, každé slovo. Opravdu strašně moc se těším, až budu mít čas si sednout a začíst se.



Harry Potter a Fénixův řád. Myslím, že nemusím nic víc dodávat, ale tak...
Co mělo přijít, přišlo: Lord Voldemort se vrátil a v kouzelnickém spelečenství natávají kruté časy.
V Bradavické škole houstne tíživé ovzduší strachu, ale brýlatý hrdina Harry a jeho přátelé nečekají se založenýma rukama, až je zlo zahubí...
Obálka je jedním slovem nádherná. Jen co vyjdou i poslední dva díly, budu opravdu v silném pokušení dát si Harry Potter maraton. Možná bych ho mohla večer předčítat malé...

Když už mluvíme o Harry Potterovi, prostě jsem neodolala (přesně jak jsem se obávala) a pořídila si další Funko pop! Podívejte, jak jim to tam sluší, klukům.



Náhradní kluk od Kasie West aneb když mě při objednávání přepadne touha po něčem lehkém, oddechovém a děsně sladkém.
To je to nejhorší možné načasování! Když Gia dostane kopačky od svého přítele na parkovišti těsně před začátkem školního plesu, musí rychle něco vymyslet. Vždyť o něm svým přátelům vyprávěla už celé měsíce a tuto noc jim měla dokázat, že Bradley doopravdy existuje. A tak se rozhodne oslovit neznámého kluka a poprosí ho o laskavost – jestli by nemohl dvě hodiny předstírat, že je její přítel. A ona mezitím vymyslí, jak se dát s Bradleym zase dohromady. Akorát že po plese už nedokáže myslet na nikoho jiného než na svého náhradního kluka, kterého se ale nezeptala ani na jméno! Dokáže ho najít a vymotat se ze všech lží? A co se stane, až se do jejího života vrátí pravý Bradley?
Mám ji položenou na nočním stolku. Dcera čarodějnice bude s velkou pravděpodobností velice brzy odložena nedočtená na neurčito, abych mohla číst knihy, které mne lákají daleko víc.



Poslední knihu v balíčku je Vrahyňa proti impériu ze série Skleněný trůn od Sarah J. Maas
Exkluzívna novela k sérii Trón zo skla, ktorá odhaľuje zaujímavé epizódy z tajnej minulosti Celaeny Sardothien, hrdinky šesťdielnej série Trón zo skla.
Po náročnom výcviku sa Celaena Sardothien dožila dňa, kedy je skutočne najobávanejšou nájomnou vrahyňou Eriley. Hrou osudu má dokonca všetko, po čom kedy túžila – miesto, ktorá volá domovom, Sama po boku a slobodu, teda aspoň jej zdanie. Úplnú slobodu získa, až keď sa podujme na ešte jednu nebezpečnú úlohu. Sláva jej ale stúpa do hlavy a zabúda, že keď už má to po čom túžila, veľmi ľahko môže o niečo prísť... alebo rovno aj o všetko.
U nás všechny povídky vyšly v jedné knize (ano, řeč je o Krvavém ostří), ovšem Slovart vydal každou zvlášť v tomhle úžasném mini designu (nešlo jim odolat). Tahle je poslední, která mi chyběla.



Na Databaziknih se mi ozvala slečna, že prodává za skvělé penízky druhý díl Letopisů Pozůstalých (Falešného polibku) od Mary E. Pearson, Zrádné srdce. Nešlo odmítnout.
Druhý díl série Letopisy Pozůstalých. V zajetí barbarského krále mají Lia a Rafe jen malou šanci na útěk. Jejich jedinou nadějí je spoléhat na to, že král bude příliš ohromen jejím darem, než aby je popravil. Královo zaujetí Liou je však větší, než se na první pohled zdá. Stále je tu i Rafe, který jí lhal, ale pro její ochranu obětoval vlastní svobodu. Zatímco se probouzí Liinym dar a ona poznává sama sebe, je jí jasné, že ji čekají rozhodnutí, která ovlivní její zemi… i její vlastní osud.
I když nemám přečtený první díl, jsem si jistá, že se mi bude celá série líbit. Třetí, pravděpodobně poslední, díl série, Temná krása, má vyjít na začátku dubna, takže si s největší pravděpodobností pořídím i ji, abych měla sérii komplet (strašně nesnáším, když mi chybí některé díly čehokoliv).



Konečně se mi podařilo sehnat knihu S láskou, Rosie od Cecelie Ahern s filmovou obálkou, která se prostě dokonale hodí k mé milované PS: Miluji tě.
„V životě je jen málo věcí jistých, ale jedna podle mě rozhodně – ať uděláš cokoliv, následky si neseš celý život.“
Nejlepší přátelé Rosie a Alex se musí vinou osudu rozloučit na neurčito, aniž by si dokázali navzájem přiznat pravdu o svých citech. Jejich přátelství pokračuje dlouhé roky pouze prostřednictvím e-mailů, dopisů a dlouhých telefonních hovorů, které si vyměňují přes oceán. Žijí své vlastní životy a hledají štěstí a „poklad na konci duhy“. Přijdou na to, že ho mají na dosah ruky už dávno a dostane jejich láska druhou šanci?
Od této autorky se chystám (časem) pořídit ještě Dívku za zrcadlem a Vzpomínky na zítřek. A samozřejmě si obě krásky, které chodím každý den obdivovat do knihovničky, velice brzy přečtu (tak jako všechny nové knih, já vím, už je to ohrané... ale je to tak).



Dopisy, které nikdo nečetl od Iony Grey a s ní velice "vtipná" historka, jak jsem ji získala... Jak jistě víte, kniha byla prakticky nesehnatelná ještě před pár týdny. Kamoška zjistila, že nějaké výtisky mají na prodejnách v Kosmasu. Napsala jsem email na nejbližší pobočku, jestli ji tam opravdu mají, protože cestovat s malým miminkem není nejsnadnější. Přišla mi odpověď, že knihu mají a ochotně mi ji pošlou poštou. A tadaa, za ani ne dva dny byla knížka (za nehorázné peníze) doma... abych se o pár dní později dozvěděla, že se na pultech objeví dotisk za pár kaček. Ha ha ha.
Píše se rok 1943 a v nálety zničeném Londýně se setkávají dva mladí lidé: nešťastně vdaná Stella a pilot amerického letectva Dan. Ve dnech, kdy si nikdo není jistý tím, co bude zítra, se do sebe bezhlavě zamilují. Chvíle, kdy spolu mohou být šťastní, však trvají jen krátce. Dan odchází bojovat, ale slibuje, že se pro Stellu po válce vrátí. O sedmdesát let později vhazuje Dan do schránky poslední dopis. Jeden z mnoha, který Stelle poslal na adresu místa, kde spolu měli po válce začít žít, a na které mu nikdy neodpověděla. Otevírá ho však Jess, mladá dívka, která v opuštěném domě hledá úkryt před svým násilnickým přítelem. Když si přečte Danovy nádherné dopisy, rozhodne se, že se ho pokusí vyhledat a pomůže mu jeho ztracenou lásku najít…
Všude na ni čtu jen samou chválu, tak opravdu vroucně doufám, že za tu spoustu peněz bude stát. Chystám se na ni velice, velice brzy a hodně, hodně se těším!


Celkem jsem si tedy za únor pořídila 15 knih. Chudáček moje peněženka řve hrůzou pokaždé, když mě uvidí. Můj manžel si jen tiše povzdechne a zamumlá něco o tom, že už mi zase dochází volné místo (ta nová knihovna se zdála větší), ale že když jsem šťastná já, je šťastný i on, tak ať si klidně koupím ještě jednu.

Kolik knih (a jakých) jste si za druhý měsíc letošního roku pořídili? Četli jste některou z knih, které Vám tu představuji? Jak se Vám líbila?

Budu se na Vás těšit u dalšího článku.

Čtění zdar!




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s