Přeskočit na hlavní obsah

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové!

Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo. 

FAKT č.1
Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?). 
FAKT č.2
Je mi 25let. Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě).


FAKT č.3
Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava, který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), se kterým jsem prožila prakticky všechna svoje poprvé a letos to bude sedm let, co jsme spolu (tři roky od svatby).
Ano, už nesčetněkrát jsem slyšela, že jsem blázen, vzít si prvního chlapa, kterej se mi dostal do kalhotek, že nemám nic vyzkoušenýho, s žádným jiným jsem nespala atd. atd. ... Můj názor, jakožto přímo beznadějné romantičky, Vám snad ani nemusím sáhodlouze popisovat, no ne? Prostě láska na první pohled a na celý život. Milovnice Jane Austin by se nebály říct, že je můj pan Darcy (je ten pravý, ale zároveň dost natvrdlý na to, aby mě štval a já měla co chvíli chuť pořádně ho majznout po palici, nejlíp kalibrem Bubnů podzimu nebo nějaké Hry o trůny).

FAKT č.4
Jak Vám jistě došlo, miluju knihy a vše s nimi spojené, to znamená čtení, naplňování NOVÝCH knihoven NOVÝMI knihami, záložky, svíčky, Funko Pops, šperky, plakáty, dekorace... no jak říkám, všechno. 
FAKT č.5
Asi stejnou vášní, jako je čtení, je pro mne i psaní "do šuplíku" a moje neutuchající snaha (pracuji na něm už 10 let) dokončit "román" s prvky fantasy (a pak i spoustu dalších mých rozepsaných věcí).
Samozřejmě mým největším snem je vydat vlastní knihu (nejlépe knihy), ale popravdě, vím, že tohle se nikdy nestane. Mám v plánu vydat samonákladem jen pár jedinečných a originálních výtisků, které budou klenotem mé soukromé sbírky a možná udělají radost i mé nejlepší kamarádce, která jako jediná ví, co mám v plánu a dokonce četla první kapitolu a debatuji s ní o různých věcech, které se mého tvoření týkají.

FAKT č.6
Nadevše miluju Skotsko. Aby jste pochopili hloubku mé lásky k tomu nádhernému kousku Země s dechberoucí historií, prozradím Vám, že bych bez mrknutí oka vyměnila všechny své současné i budoucí knížky za možnost odletět tam a prozkoumat každičký kout... a už se nikdy nevrátit.
FAKT č.7
Ke čtení tak nějak neodmyslitelně patří hrnek nějakého horkého nápoje. Bez mučení se přiznám, že kafe přímo bytostně nesnáším a čaj piju většinou jen k snídani a nejraději mám ten, co mi vaří můj dědeček (černý pytlíkový čaj dochucený pomerančovým sirupem). Mým "knižním" nápojem je kakao.

FAKT č.8
Díky manželovi jsem objevila svět počítačových her a musím přiznat (nevím jestli úplně s hrdostí, ale nelituju jediné sekundy), že jsem u počítače strávila dlouhé dny naprosto závislá na hraní. Začalo to Minecraftem, pokračovalo Diabem III a skončilo naprostou a totální zamilovaností do Skyrimu (nejlepší hra na světě!).
FAKT č.9
Nejsem zrovna náročný čtenář. Mám žaludek na většinu toho, co ostatní knihomolové nazývají brakem a pokud to není vyložená katastrofa, přečtu každou knihu od první do poslední stránky s vetším či menším nadšením a jen málokterá kniha dostane míň jak 3 hvězdičky. Jako příklad opravdu pořádné katastrofy bych ráda uvedla třeba jednu nejmenovanou, naprosto profláklou a strašně moc vnucovanou, českou "klasiku", z které mi přímo trnou zuby, jen pomyslím na tu spoustu marných pokusů přečíst víc jak prvních pár stránek.

FAKT č.10
Nesouhlasím s názorem, že když film do nejmenších detailů nerespektuje knihu, stojí za prd. Miluju film Eragon a absolutně se nestydím to přiznat. Je velice málo fantasy filmů a já nezanevřu na žádný z nich jen proto, že se strikně nedrží napsaného. 

FAKT č.11
Taky netrvám na tom, abych nejprve četla knihu a teprve pak viděla film. Ve většině případů jsem viděla film a teprve pak vůbec zjistila, že existuje kniha. Jedinou výjimkou je Cizinka, kterou jsem četla zároveň se seriálem a nepustila si další díl, dokud nebylo přečteno dost na to, aby to obsáhlo díl další.

FAKT č.12
Irituje mě můj manžel, kdykoliv dává hlasitě najevo svou nechuť ohledně čehokoliv spojeného s Harry Potterem. Podle něj je to nepromyšlený brak plný chyb, jako: když o nich svět mudlů neví, tak čím se všichni živí a z čeho žijí, čarodějové ke kouzení nepotřebují žádný klacek a bla bla bla... na to mu pokaždé řeknu, že žánr fantasy se velice dlouho a pracně prosazoval právě kvůli tomu, aby si kadý mohl napsat, cokoliv ho napadne, od toho to slovo FANTASY. Takže pokud se rozhodnu napsat o modré jódljící bramboře se třema nohama a šesti nosama, co miluje špenátovou zmrzlinu a spává v sýrové rakvi, tak to napíšu a on ať si klidně trhne nohou :D

FAKT č.13
Miluju fanfikce ze světa Harryho Pottera a prošla jsem si i krátkým obdobím, kdy jsem je psala (samozřejmě jen sama pro sebe). Dostrkala mě k nim prakticky násilím jedna "vyšinutá" kámoška, a ne že bych zhltla vše, co český web nabízí, ale něco málo načteno mám. Miluju Elysejský klíč od Alice O´Really, nestydím se za to a budu Vám to tu podstrkovat tak dlouho, dokud si to všichni nepřečtete, protože je to to nejkrásnější, co u nás kdy kdo napsal!
FAKT č.14
Miluju ruční práce a tvoření všelijakých DIY věciček. Pokud zrovna s mámou nešijeme hnízdečka pro miminka nebo obaly na knihy, vytvářím prakticky cokoliv. To tak jdeme obchodem a já uvidím nějakou naprosto obyčejnou věc a hlavou se mi začnou míhat nápady, jak z ní udělat něco "výjimečného", no a tak vzniká většina mých "děl".
FAKT č.15
Nepůjčuju knihy. NIKDY! Párkrát jsem se nechala ukecat a pokaždé to skončilo pro moje milášky zle až katastrofálně. Kniha utopená ve vaně, přední strana sežraná a ožužlaná miminkem, "oslí uši" pomale na každé straně, lihovkou počmárané listy propité na několik dalších stran a v neposlední řadě UKRADENÉ knihy, které mi dotyčná vrací už 6let!

FAKT č.16
Miluju plyšáky. Už od malička jsou mou nejmilejší hračkou a mám jich po celém domě opravdu hodně (kvůli Vám jsem je spočítala a... sedněte si, je jich bezmála 50, hups). Manžel si v jednom kuse stěžuje, že mám po celém domě "bordel", ale kdykoliv si řeknu, že jsem někde viděla plyšáka, kterého ještě nemám, jde a koupí mi ho... takže si za to tak trochu může sám, no ne? :D
FAKT č.17
Mám peněženku přímo k prasknutí napěchovanou kartičkama (drogerie všeho druhy, lékárny, hračkárny, knihovny, obchoďáky...). Kdekoliv je možnost zřídit si věrnostní kartu, musím ji mít, i kdybych v tom obchodě nakupovala poprvé a naposledy.

FAKT č.18
Tvrdím, že chodím vždy pozdě ze zásady, ale pravda je taková, že prostě nejsem schopná vypravit se včas (autobus už mi ujel tolikrát, že to ani nespočítám... omluvné zprávy, že dorazím později, už ani nemusím psát, všichni to berou jako automatickou věc...). Teď s malou, která má tendence se poblinkat od hlavy až k patě pokaždé, když spěcháme, je to zpoždění o to horší, ale mám se alespoň na koho vymluvit.

FAKT č.19
Jsem naprosto beznadějný případ, co se oblečení týče. Kdybych si všechno, co mám, chtěla sbalit s sebou, stačil by mi větší batoh. Má se to tak, že pokaždé, když už se mi náhodou něco líbí, přepočítám si, kolik bych si za to pořídila knížek a v 95% případů odejdu s prázdnou.

FAKT č.20
Miluju krimi seriály. Sběratele kostí, Vražedná čísla, Myšlenky zločince, Kriminálky, Odložené případy, Sue Thomas... všechny jsem je viděla už x-krát a stále mě neomrzely. Pouštím si je jako kulisu při jídle, večer před spaním, při úklidu atd..

No, myslím, že pro začátek by to mohlo stačit.
Mějte se krásně a v nejbližších pár dnech čekejte článek o mých knižních přírustcích za duben.

Zdroj: pixabay.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka