Přeskočit na hlavní obsah

Povzdech smutné knihomolské duše

Krásný den, knihomolové!

Nevím, jestli je to potíž jen té mé ubohoučké, beznadějně romantické, dušičky, ale někdy mne při čtení z ničeho nic přepadne hrozný smutek. 
Smutek nad tím, že nikdy nebudu nejobávanější zabiják Adarlanu, dračí jezdec, noční běžec ani studentka Bradavic. Že nikdy nepoletím na koštěti, natož na drakovi. Že nikdy nebudu umět šermovat, kouzlit nebo cestovat časem.
Smutek nad tím, že zatímco každý knižní hrdina prožívá jedno dobrodružství za druhým, procestuje celý svět a naplní svůj osud, já se nikdy nedostanu dál než ke snění o tom, co by kdyby. Že nikdy nenavštívím zem svých snů, natož abych tam snad bydlela. Že nikdy nedokončím žádný svůj román a krom mě je nikdy nikdo nebude číst. Že nikdy nebudeme mít vlastní dům přesně podle mých představ. Že nikdy nebudu mít smečku psů a párek domácích kočiček.
Smutek nad tím, že v knihách může být vše perfektní a dokonalé, zatímco my musíme své děti přivést do TOHOTO světa plného vraždění, znásilňování, šikany, podvodů a lží, kde děti umírají hlady zatímco jiným lezou prachy na mozek, kde jeden nemá nic a druhý všechno, kde na sebe lidé nemají čas, protože tráví celé dny prací, která je nabaví a nenaplňuje. Do světa posedlého penězi, alkoholem, drogami, cigaretami a hlavně centimetry (v pase, přes prsa, přes boky, stehna...).
Smutek nad tím, že každá hrdinka nakonec najde toho svého PANA DOKONALÉHO, zatímco já mám doma chlapa, co prdí, smrdí, je línej a hádáme se kvůli blbostem. Dohání mne k slzám, že kvůli takovým jako je pan Darcy nebo Reed Royal mi ten můj trouba nepřipadá dost dobrej, i když ve skutečnosti JE to ten nejlepší chlap na světě, protože si ze všech těch slepic kolem vybral mě a trpí mi všechny moje nálady.
Ve vodopádu takových a podobných myšlenek se dokážu plácat celé hodiny (někdy i dny). Nemůžu spát, nemůžu jíst, nechce se mi s nikým mluvit natož vylézt z postele. Užírám se zevnitř zaživa a nemůžu s tím vůbec nic dělat, jen mlčky čekat, až to samo přejde a vše se zas vrátí do starých, zajetých, kolejí.
P.S.: Omlouvám se, pokud Vám něco nedává smysl, ale psala jsem tak, jak jsem to cítila, jak mé myšlenky plynuly a prsty nestíhaly zachytit vše, co bych chtěla říct. Je to tichá zpověď psaná v jedné z těch bezesných, mindráky prolezlých, nocí, kdy na Vás z pod postelí a temných koutů útočí ne bubáci, ale něco daleko hrůznějšího, myšlenky.

Zdroj: pixabay.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s

Ohlédnutí za rokem 2017

Krásný den, knihomolové! K začátku nového roku neodmyslitelně patří ohlédnutí se za tím uplynulým,  proto jsem si pro Vás připravila takovou malou rekapitulaci přečtených knih,  pořízených knih, mých úspěchů (neúspěchů) v knižních výzvách, mých  novoročních předsevzetí a všech knižních i neknižních událostí , které mne za  celý rok potkaly. Tak pojďme na to! Přečteno: Za rok 2017 jsem přečetla dohromady 33 knih, celkem tedy krásných 11715 stran (podle  goodreads.com). Nebudu tu vypisovat všechny, ale když to vezmu jen tak zběžně, začala jsem sérií  Škola dobra a zla , pokračovala Selekcí , obdobím historických Harlequinek jsem se propracovala k poslednímu Zaklínači a můj čtenářský rok uzavírala série Noční běžci . Nejlepší knihou roku 2017 byla bez pochyby Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling ,  díky které jsem naprosto propadla kouzlu série o Seregilovi a Alekovi (ano, jedná se o dva mužské hlavní hrdiny... a ano, se vším všudy - tohle není článek o mé averzi