Přeskočit na hlavní obsah

Přečteno za duben 2018

Krásný den, knihomolové!

Za měsíc duben jsem přečetla pouze 2 knihy (já vím, je to vážně bída příšerná, ale jak už jsem psala, měsíc utekl jako voda a já měla na čtení ještě méně času než obvykle... kdyby nebylo návštěv parku, asi bych neměla přečteného nic), z toho opět ani jednu pohádkovou, protože malá zrovna prochází obdobím musím dělat blbinky, nabaštit se a jít spinkat, takže něco tak klidného, jako je čtení, prostě nepřipadá v úvahu. :D 
Přečetla jsem dvě skvělé knihy s LGBT tématikou, a to Muffin a čaj a Probuzení Simona Spiera
Momentálně nemám rozečtenou žádnou knihu a nemám nejmenší tušení, kdy se ke čtení dostanu a po čem sáhnu. Manžel mi koupil knihu Calendar Girl 1 (spoiler), tak se možná pustím do ní, aby neřekl, že se namáhá s vybíráním a já si ji pak ani nepřečtu.
A teď už se pojďme na jednotlivé knihy podívat trochu blíže... Na obě se chystám sepsat "recenzi", takže tohle bude opravdu krátký článeček (jen abyste s tím počítali a nedivili se).

Název: Muffin a čaj
Autor: Theo Addair
Počet stran: 272
Hodnocení na goodreads: 4,43/5
Hodnocení na databaziknih: 92%
Moje hodnocení: ❤❤❤❤/5
Kdy jsem četla: 3.4.2018 - 14.4.2018
Jak už jistě víte (a pokud ne, čtěte pozorně), nemám moc ráda české autory/ky a prakticky vůbec je nevyhledávám, ale jsem opravdu moc ráda, že u téhle knihy jsem nechala zvítězit zvědavost nad zkušeností, protože... tahle knížka je tak dokonale sladká a nevinná a něžná a krásná a prostě... kouzelná. Nejde ji nemilovat. 
Ač nebyla vyloženě závratná, těšila jsem se na každou chvilku strávenou s Danielem a Kitem. Střídání kapitol z pohledu jednoho, pak druhého, chlapce bylo na jednu stranu zábavné (když jsme si přečetli, jak to jeden vidí a pak zjistili, jak je to ve skutečnosti), ale na druhou stranu docela dost iritující (když jsme to stejné museli číst z pohledu obou).
Určitě se po přečtení knihy podívejte na blog autora, kde se mimo jiné dočtete třeba i to, jak to s Danielem a Kitem bylo dál, po "konci knihy".

Název: Probuzení Simona Spiera
Anglický originál: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda 
Autor: Becky Albertalli
Počet stran: 296
Hodnocení na goodreads: 4,33/5
Hodnocení na databaziknih: 91%
Moje hodnocení: ❤❤❤❤/5
Kdy jsem četla: 17.4.2018 - 19.4.2018
Takhle kniha na druhou stranu závratná byla. Od první stránky mne vtáhla do děje a já jen s velkým sebezapřením dokázala přestat číst, když se malá vzbudila a můj "relaxační čas" pominul. Zamilovala jsem si Simona na první pohled (škoda, že nejsem jeho typ) a se zatajeným dechem spolu s ním čekala na to velké odhalení Blueovy pravé identity.
Styl, jakým píše Becky Albertalli, se mi strašně moc líbí a určitě si budu chtít přečíst i další její knížky (nedávno vyšel "druhý díl" série odehrávající se na Simonově škole, Creekwoodu, Podělaným navrch, což je podle anotace příběh dobře stavěné dívky, která potká velkého fandu Tolkiena... což, přiznejme si, zní vážně zajímavě).


Které knihy jste za duben přečetli Vy? Jak se Vám líbily/nelíbily? Které máte rozečtené a na které se chystáte v květnu?

Budu se na Vás těšit u dalšího článku.

Čtění zdar!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s