Přeskočit na hlavní obsah

Knižní přírustky za červen 2018

Krásný den, knihomolové!

Za měsíc červen jsem si pořídila celkem 9 knih, z toho 3 pohádkové.

Konečně mi přišel můj balíček od Martinusu, ovšem další nebude teď, jak jsem slibovala, ale až v srpnu nebo září, protože čekám na vydání několika knih, které si chci momentálně pořídit ze všeho nejvíc, tak projevuji nevídanou trpělivost, když čekám, abych mohla udělat jednu větší objednávku místo několika malých. Koukáte, co? :D
Jako první tu mám Věž úsvitu od Sarah J. Maas, což je šestý díl série Skleněný trůn, ovšem stojí mimo hlavní dějovou linku, protože se celý točí kolem Chaola (mého nejmilejšího, nejlepšího, nejúžasnějšího, nejkrásnějšího... no zkrátka a dobře, ať se jde Dorian, Jeřáb i Aedion bodnout, pro mě je Chaol jasná jednička, nehledě na to, kam ho autorka poslala a jak nakonec skončí).
Chaol byl vždy věrný svému vládci. To se ale změnilo, když byl skleněný zámek zničen a král Adarlanu se ho pokusil zabít. Chaol sice přežil, ale utrpěl těžká zranění. Jeho jedinou nadějí jsou léčitelé v Atice, pevnosti na Jižním kontinentu. S blížící se válkou se do potíží dostanou i Dorian a Aelin. Aby přežili, musí Chaol přemluvit krále Jižního kontinentu, aby se do války zapojil na té správné straně. Avšak to, co odhalí v Atice, je mnohem důležitější.
Přiznám se bez mučení, předchozí díly nemám komplet přečtené, protože čekám na vydání  (pravděpoděbně) posledního dílu, který by u nás měl dle všeho vyjít na přelomu roku (takže to zase desetkrát posunou a my se dočkáme až tak za rok, ale... třeba překvapí :D), abych si mohla celou sérii přečíst naráz a neztrácela se v podrobnostech, které se mi už za ty roky vykouřily z hlavy.

Odd a mraziví obři od Neil Gaimana a Chrise Riddella byla naprosto nečekaná a impulzivní koupě. Strašně moc se mi líbila obálka, takže jsem si knížečku objednala, aniž bych třeba jen měla tušení, o čem to je (pokud pomineme kluka jménem Odd a mrazivé obry, jak nám napovídá název). Anotaci čtu poprvé až teď s vámi :D
Odd má v životě pěknou smůlu. Při nájezdu Vikingů přišel o otce, s novým otčímem to nemá vůbec jednoduché a zdá se, že krutá zima snad nikdy neskončí. Odd se proto rozhodne z norské vesnice odejít a vydá se do lesa. Když na cestě potká medvěda, lišku a orlici, konečně se na něj usměje štěstí. Noví kamarádi totiž nejsou jen obyčejná zvířata, ale uvěznění severští bohové. Dokáže dvanáctiletý chlapec získat Thorovo kladivo, přeprat obry a konečně osvobodit bohy?
Celá kniha je, po grafické stránce, naprosto bravurně zpracovaná. Strávila jsem dobrých deset minut podrobným prohlížením jednotlivých stran, protože v knížce nenajdete jednu jedinou "nudně bílou".

No a jako poslední tu mám slovenské vydání Rebelky, Neskrotnou, což je prostě moje úplně nejmilejší pohádka od Disney, takže když jsem zjistila, že v češtině asi žádnou verzi neseženu, spoléhám na okolní a další státy :D 
V nádhernej a tajomstvami opradenej Škótskej vysočine žije neskrotná dievčina Merida, odvážna, priama a najmä vynikajúca lukostrelkyňa. Rozhodnutá kráčať životom vlastnou cestou, postaví sa Merida proti starému zvyku uzatvárania manželstiev. Jej rozhodnutie má ale ďalekosiahle následky - rozpúta ním chaos a zúrivosť. V zúfalstve požiada o pomoc čarodejnicu, ktorá ju obdaruje silným kúzlom. V slede udalostí, ktoré svojimi činmi vyvolá, bude musieť Merida včas odhaliť význam naozajstného hrdinstva a odvrátiť strašnú kliatbu prv, než bude neskoro.
Samozřejmě se ji chystám brzy přečíst (a ne jednou), protože prostě Merida... Skotsko... aaach... dala bych všechny své knížky, abych se mohla jet podívat do Skotska (a jednou pro vždy tam zůstat bydlet), což už jsem Vám myslím jednou říkala, ale tak neuškodí to připomenout :D


Manžel, jak už jsem se zmínila v předchozím článku, mi dal k svátku a výročí další dva díly Calendar Girl od Audrey Carlan. Už zbývá dostat jen ten poslední, který s největší pravděpodobností najdu mezi dárky k narozeninám, nejhůř k Vánocům.
Mia Saundersová se kdysi zapletla s nesprávným mužem. Ten má teď v rukou život jejího otce a Mia mu dluží milion dolarů, na které si nedobrovolně vydělává jako luxusní společnice. Další tři měsíce bude provázet bohaté muže a plnit každé jejich přání. V dubnu to bude profesionální basketbalista Mason, který si potřebuje vylepšit mediální obraz, v květnu ji čeká žhavý samojský model Tai a v červnu bude předstírat, že je zlatokopka pasoucí po závratně bohatém Warrenovi…
Momentálně ji mám rozečtenou, zvládla jsem přelouskat asi sto stránek, takže jich mám před sebou ještě požehnaně. Asi se pak hned vrhnu na třetí díl, i když mě dost vytáčí, že na závěr budu muset čekat tak dlouho. Strašně moc nesnáším, když musím číst sérii takhle trhaně.

Během dalších tří žhavých letních měsíců zamíří Mia do Miami, Texasu a svého rodného města Las Vegas. V červenci se stane herečku v hudebním videoklipu hiphopového umělce Antona Santiaga. V srpnu se bude vydávat za dávnou ztracenou sestru ropného magnáta a majitele ranče Maxwella Cunninghama. Tato úloha by pro ni měla být jednoduchá, ale zkomplikuje ji minulost, kterou Mia postupně odkrývá a mění vše, co do té doby znala. V září se vrací do rodného Vegas, kde lidé, kteří jsou jí nejbližší, bojují o život. Otcův zdravotní stav se zhoršil a ani její přítel Wes to nemá lehké. Mia zoufale hledá řešení…
Samozřejmě jsou obaly obou dílů opět "chlupaté", každé jinak podle toho, jaká srst je na nich vyobrazena (kdyby to někoho zajímalo a sám nepoznal, tak na dvojce je Irbis a na trojce tygr). Tenhle desing prostě žeru :)


Knihu a puzzle v jedno přivezla pro malou teta Míša, když k nám přijela naposledy na návštěvu.
Dokud malá trochu nepovyroste, aby si s ní dokázala pohrát, nechávám ji zatavenou ve fólii, aby se někam nezatoulaly dílky, takže Vám nemůžu ukázat ani jednu stránku... ale tak každý ví, jak vypadají tyhle puzzle knížečky pro děti, ne?



No a samozřejmě jsem podlehla i svodům databazeknih, odkud mi tentokrát přišly zbylé tři knihy:
Kameny osudu od Flavie Bujor. Tuhle knížku četla jedna mladá slečna (asi 12-13 let) v autobuse, kterým jsme se vraceli večer domů po celodenní návštěvě zoo. A byla velice svolná začít diskutovat nejen o této konkrétní knize, ale o čtení celkově. Udělala mi obrovskou radost, a tak mě navnadila, že jsem si ji taky musela hned pořídit :)
Kniha čtrnáctileté Francouzky rumunského původu Flavie Bujorové se okamžitě po svém vyjití stala bestsellerem a překládá se do dalších a dalších jazyků. Pohádkový příběh o dívkách Safířě, Nefritě a Jantaře, které jsou osudově propojeny vlastnictvím tří magických kamenů se inspiroval slavnými díly, jako je například Nekonečný příběh nebo Pán prstenů, ale nijak je nekopíruje, naopak, je čtivý a originální. Tři hrdinky se vydávají na dobrodružnou pouť do Říše pohádek, která je oddělena od světa lidí magickou hranicí.
Tajuplný zlý mág, třináctý člen Rady dvanácti, která lidský svět ovládá, se snaží ovládnout i Říši pohádek a spoutat ji stejnými pravidly jako svět lidí.Úkolem dívek, které se díky vlastnictví kamenů stávají nositelkami síly Světla, je tento vývoj (alespoň na čas) zvrátit...


No a na závěr dva díly série Atlantida, Slza a Vodopád, od Lauren Kate. Opět knihy, které jsem si pořídila jen a pouze kvůli nádherné obálce. To se pak člověk nemůže divit, že nemám místo na nové knihy, když půlku z nich koupím jen proto, aby mi na polici dělaly parádu a nejspíš je nikdy nebudu číst :D
Nikdy nesmíš plakat...
Sedmnáctiletá Eureka od své milované matky ví, že její slzy mají sílu obnovit dávno ztracený kontinent Atlantidu. Nesmí nikdy uronit ani slzu! Při podivné nehodě její matka nečekaně umírá a Eureka pomalu ztrácí chuť do života. Potkává Andera, chlapce jehož oči jsou tyrkysové jako hlubiny oceánu, a který jí varuje před hrozícím smrtelným nebezpečím. Následně Eureka odhaluje starověký a děsivý příběh nešťastné dívky...
Strhující milostná epická sága plná ničivých tajemství a temné magie... ve světě, kde vlny potopy mohou každou chvíli spláchnout všechno, co je nám drahé.

Strhující milostná sága plná ničivých tajemství a temné magie o dívce, jejíž slzy mají sílu vynést na povrch ztracený kontinent Atlantidu, pokračuje. Eurečiny slzy zaplavily zemi a nyní Atlantida roste a s ní i moc zlého vládce Atlase. Eureka je jediná, kdo ho může zastavit, ale nejprve se musí naučit, jak bojovat. Ku pomoci jsou jí naštěstí přátelé. Vydává se na cestu přes oceán s kamarádkou Cat, její rodinou, Anderem a rovněž oslňujícím, ale i tajemným Sadařem, který Eurece přislíbil, že jí pomůže najít Solona. Ten totiž jako jediný ví, jak porazit velkého Atlase. Eureka má šanci zachránit svět, ale co všechno bude muset obětovat? Nebude právě její láska k Anderovi zároveň největší překážkou?

Kolik knih (a jakých) jste si za červen pořídili Vy? Četli jste některou z knih, které Vám tu představuji? Jak se Vám líbila?

Budu se na Vás těšit u dalšího článku.
Čtění zdar!

Zdroj: Google.com

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s

Ohlédnutí za rokem 2017

Krásný den, knihomolové! K začátku nového roku neodmyslitelně patří ohlédnutí se za tím uplynulým,  proto jsem si pro Vás připravila takovou malou rekapitulaci přečtených knih,  pořízených knih, mých úspěchů (neúspěchů) v knižních výzvách, mých  novoročních předsevzetí a všech knižních i neknižních událostí , které mne za  celý rok potkaly. Tak pojďme na to! Přečteno: Za rok 2017 jsem přečetla dohromady 33 knih, celkem tedy krásných 11715 stran (podle  goodreads.com). Nebudu tu vypisovat všechny, ale když to vezmu jen tak zběžně, začala jsem sérií  Škola dobra a zla , pokračovala Selekcí , obdobím historických Harlequinek jsem se propracovala k poslednímu Zaklínači a můj čtenářský rok uzavírala série Noční běžci . Nejlepší knihou roku 2017 byla bez pochyby Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling ,  díky které jsem naprosto propadla kouzlu série o Seregilovi a Alekovi (ano, jedná se o dva mužské hlavní hrdiny... a ano, se vším všudy - tohle není článek o mé averzi