Přeskočit na hlavní obsah

Přečteno za květen 2018

Krásný den, knihomolové!

Květen byl na čtení docela dost dobrý měsíc. S malou jsme hodně četly venku, převážně na dvoře nebo v parku. Teda... máma četla, malá jako vzorná dcera spinkala, aby si máma mohla číst :)
Přečetla jsem 5 knih, z toho jednu pohádkovou (malá konečně zase projevila zájem o to, ležet v postýlce a poslouchat, místo aby cestovala z jednoho rohu do druhýho a zabíjela plyšáky, stavěla si z hnízdečka bunkr nebo se snažila protáhnout mezi šprušlama a zdrhnout, aby nemusela jít spinkat).

Jedním dechem mi pod rukama proběhla celá série Royalové, kteří tedy u mě zabodovali na plné čáře. Miluju Reeda a chci si ho vzít, jen mi řekněte, kde přesně ho najdu :D. Už nevím, jak dlouho jsem nečetla tak skvělé knihy, tak úžasně napsané, s tak sympatickými postavami, které si vás hned na první stránce omotají kolem prstu.
Royalové jsou hodně vysoko na pomyslné špici, na druhém místě je dětská knížka, Medvídek Míša a cesta kolem světa, která si mne získala naprosto úžasnou ilustrací a na úplném konci pokulhává ta dříve zmiňovaná knížka od manžela, Calendar Girl.
Momentálně nemám rozečtenou žádnou knihu, ale na nočním stolku mám připravený Ztracený slib od Kate Morton. JENŽE zrovna dnes, kdy tento článek píšu, mi má přijít balíček s knížkami, co mi koupil manžel (správně, moje svátkové a výroční pokračování, navíc zcela nečekaně ho dostávám dřív, ne o dva měsíce pozadu, jak je u manžela zvykem... z čehož plyne, že asi budu číst něco úplně jiného... uvidíme).

A teď už se pojďme na jednotlivé knihy podívat trochu blíže... u Royalů samozřejmě plánuju samostatné recenze, jen aby se někdo nědivil, že o nich pořád básním, a pak napíšu jen pár řádků.

Název: Calendar Girl 1
Anglický originál: Calendar Girl: Volume One (January, February, March)
Autor: Audrey Carlan
Série: Calendar Girl
Díl: 1.
Počet stran: 328
Hodnocení na goodreads: 3,82/5
Hodnocení na databaziknih: 70%
Moje hodnocení: ❤❤❤/5
Kdy jsem četla: 13.5.2018 - 16.5.2018
Miin otec je gambler, takže nikoho nepřekvapí, že dluží velice nebezpečným lidem obrovský balík peněz. Po posledním "upozornění" za nesplácení leží v nemocnici v komatu, takže je na Mie, aby někde sehnala milion dolarů a zachránila svého otce i mladší sestru. Proto přijme nabídku své tety, která provozuje eskortní službu.
V lednu tak Mia v L.A. hraje přítelkyni filmového producenta, Wese, v únoru odlétá do Seatlu za francouzským umělcem Alecem a v březnu se v Chicagu stane snoubenkou Antonyho. Dohoda je jasná, jeden měsíc, jeden krásný chlap, jedno sto tisíc dolarů a sex není součástí poskytovaných služeb, ale... všichni víme, že v téhle knížce JE spousta sexu, proto si ji všichni kupují, proto jsem ji já osobně dočetla, a proto budu číst a dočtu i další díly.
Myslím, že bych této knížce mohla dát o hvězdičku víc, kdybych neměla jeden (velký) problém... jsem holka jednoho kluka, což samozřejmě znamená, že jsem hned na první stránce propadla Wesovi a absolutně se mi nelíbilo Miino rozhodnutí odejít. Jasně, knížka láká na to, že je tam každý měsíc jiný chlap (což by byl asi důvod, proč bych si tuhle sérii sama nikdy nekoupila a ani nijak netoužila po tom, přečíst si ji), ale já stejně na každé další stránce vyhlížela Wese.
A jestli jsem se ho dočkala, si musíte přečíst sami ;)

Název: Medvídek Míša a cesta kolem světa
Německý originál: Benny Bärentatze und die kleine Weltreise
Autor: Katja Reider, Tim Warnes
Počet stran: 32
HodnoceníGoodreads: 4,67/5
Hodnocení na databazi: 90%
Moje hodnocení: ❤❤/5
Kdy jsem četla: 19.5.2018
Maminka odmítne dát Míšovi další medovou sušenku, tak načučený medvídek uteče z domu a spolu s kamarády, lištičkou Zrzečkou a veverkou Louskáčkem, se vydá do světa na zkušenou.
Knížečka si mě okamžitě získala. Je jedním slovem sladká. Už se těším, až ji budeme číst s malou znovu, za pár let, kdy si bude moct její kouzlo užít do sytosti, a pak samozřejmě znovu v době, kdy bude zvládat číst ona mě.

Název: Papírová princezna
Anglický originál: Paper Princess
Autor: Erin Watt
Série: Royalové
Díl: 1.
Počet stran: 336
Hodnocení na goodreads: 4,04/5
Hodnocení na databaziknih: 86%
Moje hodnocení: ❤❤/5
Kdy jsem četla: 20.5.2018 - 21.5.2018
Ella je zvyklá starat se sama o sebe, být svou vlastní paní. Na živobytí si vydělává jako striptérka a jejím největším snem je vystudovat, najít si dobře placenou práci a konečně začít normálně žít.
Jenže osud s ní má jiné plány. Jednoho dne jí do  života vtrhne velice neodbytný muž, Callum Royal, který se prohlásí za jejího opatrovníka, a prakticky proti její vůli ji odveze do svého přepychového sídla. Ella se nemusí vypořádávat pouze s novými pravidly, ale i novou školou, kde je mezi rozmazlenými dětmi místní honorace považována za černou ovci, ale hlavně s pěti mladými Royaly, kteří jsou odhodlaní poslat ji velice rychle tam, odkud přišla.
Ella si mě od prvního okamžiku naprosto získala; je statečná, vtipná, přiměřeně zákeřná (ti z Vás, co už to četli, mi jistě dají za pravdu, že scéna na jachtě je prostě dokonalá :D), cílevědomá a hlavně, má všech pět pohromadě a nenechá se zaslepit bohatstvím. Reed naproti tomu je prostě... aaach... úžasný... (jen si ho představím, sbíhají se mi sliny :D).
Erin Watt píše naprosto bezkonkurenčně a já se k celé sérii budu velice ráda (a dost často) vracet, protože hned, co jsem přečetla poslaední řádek, začalo se mi příšerně stýskat.

Název: Prokletý princ
Anglický originál: Broken Prince
Autor: Erin Watt
Série: Royalové
Díl: 2.
Počet stran: 320
Hodnocení na goodreads: 4,09/5
Hodnocení na databaziknih: 86%
Moje hodnocení: ❤❤/5
Kdy jsem četla: 21.5.2018 - 22.5.2018
Reed udělal chybu, která přinutila Ellu utéct neznámo kam, a uvrhla celou jeho rodinu do chaosu. To, na čem kdy nejvíce záleželo, se mu pod rukama rozpadá jako hrad z písku a on se musí opravdu hodně snažit, aby dal zase všechno do pořádku. Jestli se mu to podaří, si musíte přečíst sami ;)
Přiznám se, že při čtení druhého dílu jsem na několika místech doslova šokem otevřela pusu a říkala si: To jako vážně, Reede?! Takové chování ti přijde normální?! 
Co ale bylo bezkonkurenčně největší peckou, tak konec. Byly tři ráno, já utahaná jako kotě, ale prostě jsem si musela jít s baterkou do knihovničky pro třetí díl, abych se dozvěděla víc, protože jako... to byla síla :D

Název: Palác lží
Anglický originál: Twisted Palace
Autor: Erin Watt
Série: Royalové
Díl: 3.
Počet stran: 392
Hodnocení na goodreads: 3,98/5
Hodnocení na databaziknih: 83%
Moje hodnocení: ❤❤/5
Kdy jsem četla: 22.5.2018 - 23.5.2018
Palác Royalových je plný lží, které Ellu nenechají volně dýchat. Aby ochránila ty, které miluje, je ochotná udělat cokoliv, ale do cesty se jí staví jedno tajemství za druhým. Reed vždy spoléhal na bohatství svého otce, ovšem to je mu v situaci, které teď čelí, naprosto k ničemu, protože jeho špatná pověst mu tentokrát podráží nohy. Musí se společně, jako rodina, postavit osudu a tvrdě bojovat o šanci na šťastný život, na lásku... 
Se zatajeným dechem jsem hltala jednu stránku za druhou a málem umřela strachy, jak naprosto precizně to bylo napsané. Prakticky do poslední stránky, i když jsem samozřejmě měla své tušení, mě autorka dokázala udržet v napětí a nejistotě, jak že to vlastně celé dopadne.
Pokud je tu někdo, kdo sérii o bratrech Royalech ještě nečetl, hned teď jděte a pusťte se do ní, protože vážně stojí za to ;)


Které knihy jste za květen přečetli Vy? Jak se Vám líbily/nelíbily? Které máte rozečtené a na které se chystáte v červnu a červenci?

Budu se na Vás těšit u dalšího článku.

Čtění zdar!

PS.: Za červen jsem přečetla JEN JEDNU JEDINOU knížku, takže další článek Přečteno... bude až v srpnu a bude to spojení dvou měsíců. Jen abyste věděli ;) Mějte se krásně :-*

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s