Přeskočit na hlavní obsah

Knižní přírustky za březen 2018

Krásný den, knihomolové!

Za březen přibylo do mé knihovničky opět velké množství nových milášků (můj narozeninovo - vánoční rozpočet je tímto zcela a totálně vyčerpán, což znamená, že příští měsíce už nebudou ani zdaleka tak bohaté... škoda). 
Tentokrát mluvím o rovných 13 kouscíchTakže bez jakéhokoliv obkecávání a zdržování se Vám s nimi rovnou pochlubím. 

Jako tradičně začneme balíkem od Martinusu, ovšem netradičně Vám povím, že nebyl jeden, ale dva, jelikož MDŽ. V prvním, který dorazil hned na začátku měsíce, bylo 5 knih. Tady jsou:

Probuzení Simona Spiera od Becky Albertalli
Na začátku všeho byly nevinné emaily… Poté co se Simon zapomněl odhlásit ze školního počítače, najde jeho korespondenci spolužák Martin a začne ho vydírat. Simon je totiž gay a před svými spolužáky to stále tají. Poslední dny trávil korespondencí se zajímavým klukem ze školy s přezdívkou Blue a natolik se sblížili, že by zvlášť jeho nerad vystavil nějaké trapné situaci a pomluvám. Spolužáci dovedou být pěkní sígři! On by to ustál, ale co Blue? Zná ho zatím jen po síti, ale kdo je Blue doopravdy? Žádného kluka ze školy, co by byl gay, nezná… S nerdem Martinem ale není radno si zahrávat, a tak se snaží vyhovět jeho požadavku: dostat se co nejblíž Simonově nejlepší kamarádce Abby.
Opravdu moc se na tuhle knihu těším. Jsem strašně ráda, že konečně přichází "do módy" knížky na téma "Láska je láska. Když choděj kluci s klukamá a holky s holkamá". Vůbec bych se nebála říct, že to bude jedna z "těch knih", o kterých Vám toho napíšu trošku víc než jen: četla jsem to tehdy a tehdy.

"Stará dobrá klasika" Petr a Lucie od Romaina Rollanda v tomto naprosto ÚŽASNÉM vydání od Omegy z roku 2015.
Petr potká Lucii úplně náhodou. Během bombardování Paříže v lednu 1918 oba před náletem utečou na stanici podzemní dráhy. Někdy i nenápadný pohled a dotyk v bezejmenném davu mohou být začátkem velké lásky, která dokáže rozkvést i uprostřed nejšílenějšího válečného běsnění.
Jedna z mála (opravdu mála) knih z povinné četby, na kterou jsem se těšila a přečetla ji od první do poslední strany. A to hned několikrát.

Famfrpál v průběhu věků od Kennilworthy Whisp (J.K.Rowling) je poslední z trojice učebnic, která mi chyběla do sbírky. 
Pro všechny, kdo mají rádi Harryho a fandí mu v jeho famfrpálových kláních za Nebelvír! Nové vydání příručky získané přímo z bradavické knihovny při Škole čar a kouzel vás seznámí s vývojem létajících košťat, poučíte se, jaké hry se s košťaty hrály ve starověku, jak se objevila Zlatonka, jakými proměnami prošel famfrpál od 14. století a jak vypadá dnes, seznámíte se s významnými famfrpálovými týmy ve Velké Británii a v Irsku. Uvádí ji předmluva ředitele bradavické školy Albuse Brumbála a najdete v ní i reprodukci výpůjčního lístku z bradavické knihovny. Autorem této příručky je expert na slovo vzatý, kromě ní napsal např. knížky Lítá jako šílenec, Potlouky v akci či Studie o strategii obrany při famfrpálu. Jeho příručku vysoce oceňuje jak Albus Brumbál, tak Batylda Bagshotová (autorka Dějin čar a kouzel), ale i Zlatoslav Lockhart a další významné osobnosti kouzelnického světa.
Slovenské vydání nakladatelství Ikar je dle mého osobního názoru daleko povedenější (stejně jako Bajky barda Beddleho), ale zase by se mi nehodily k Fantastickým zvířatům a kde je najít, protože ta v tom "hezkém" vydání nevyšla, takže jsem se musela "spokojit s touhle nudnou verzí", ale co už, hlavně že je doma.

Harry Potter a Princ dvojí krve od J.K.Rowling je předposlední knihou série, která mi chybí do sbírky. Poslední, závěrečný díl (Relikvie smrti, kdyby někdo náhodou nevěděl) ke mě dorazí v dubnovém balíčku (spoiler).
Moc Lorda Voldemorta stále roste a smrtijedi působí spoušť ve světě mudlů i kouzelníků. Když Harry Potter objeví starou učebnici lektvarů patřící tajemnému princi dvojí krve, spoléhá na její kouzla i přes varování svých kamarádů. Profesor Brumbál poodhaluje Voldemortovu minulost a s Harryho pomocí se snaží odkrýt tajemství jeho nesmrtelnosti. Jenže zlo se dere k moci stále silněji, neštěstí se blíží a Bradavice už nikdy nebudou jako dřív.
Představte si, že mi nedávno máma přivezla prvních pět knih o Harrym (první vydání) v dost dezolátním stavu (s výjimkou Fénixova řádu) s tím, že šestý díl, který jako jediný vím, že doma na sto procent máme, nenašla. Otázkou tedy zůstává: kde jsme vzali tyhle a kde je ta naše jediná knížečka? :D
No ale když už je mám, jsem ve velkém pokušení dokoupit i zbytek (i když se mi vzhledově vůbec nelíbí, což je hlavní důvod, proč celou sérii kupuju až teď), abych měla ta první vydání komplet (a abych trošku nadzvedla mandle manželovi, kterej už tak zuří, že mám vůbec nějakého Harryho, natož rovnou ve třech vydáních).

Ke koupi série Píseň ledu a ohně od G.R.R.Martina se odhodlávám už roky. Teď jsem čistě náhodou narazila na tohle vydání, které je jedním slovem BOŽÍ, a tak mi prostě první díl, Hra o trůny, tak nějak přitála v košíku, ani nevím jak.
Zima se blíží. Dnes již klasická slova, která nejlépe vystihují epickou ságu George R. R. Martina Píseň ledu a ohně. Království Západozemí zažívají dlouhé léto, po němž musí následovat krutá zima. Ale ještě před ní a předtím, než se vrátí Jiní, se rozehrává hra o trůny, kterých je daleko méně než uchazečů. Snad jediný, kdo o Železný trůn nestojí, je lord Eddard Stark, strážce severu. Proto se právě on musí stát hybatelem událostí, které všechno změní. Epické vyprávění s desítkami postav se díky seriálu HBO stalo nejúspěšnější fantasy ságou od dob Pána prstenů. Na celém světě má miliony nadšených fanoušků, kteří netrpělivě čekají na každé pokračování. Hra o trůny vychází česky v novém překladu a úpravě.
Ke čtení téhle ságy se asi jen tak nedostanu, ale až budu mít jednou celou sbírku kompletní, možná se přece jen odhodlám a prožiju s ní "rok dva" (při rychlosti, jakou čtu, to budou spíš ty dva). Prozatím se spokojím s tím, že mi budou přibývající díly krásně zdobit vršek jedné z knihoven.


V druhém balíku, objednaném přesně na svátek žen, byly 3 knihy a krásná Martinusácká knihotaška (už druhá), které prostě nešlo říct ne.
Celou objednávku jsem dělala kvůli novince na trhu, a to Muffin a čaj od Thea Addaira (což je pseudonym pro českého autora žijícího v Praze).
Daniel a Kit jsou dva šestnáctiletí spolužáci, kteří snad ani nemůžou být rozdílnější. Jeden je nejlepším studentem na internátě, k okolí se chová odměřeně a úzkostlivě si střeží své soukromí. Druhý má umělecké nadání, pořádek považuje tak trochu za zbytečnost a často dřív mluví, než myslí.
Zdálo by se, že přátelství mezi nimi je nepravděpodobné a cokoli hlubšího rovnou nemožné. Jenže muffin a čaj přece dokáží zázraky, to je známé přísloví. A pokud není, tak by mělo být…

Už mi leží na nočním stolečku a jen čeká, až budu mít chvíli času a s chutí se do ní zakousnu. Nejsem zrovna velký fanoušek českých spisovatelů (prosím, neukamenujte mne za můj názor podložený mnoha a mnoha pokusy je číst), ale jsem si skoro jistá, že tohle bude ta "výjimka potvrzující pravidlo".

Když už jsem se pustila do "sbírání" této série, Střet králů byl jasnou volbou.
Král i jeho místokrál jsou mrtví. Západozemí čelí největší krizi od rebelie proti šílenému králi. Roberta Baratheona rozpáral kanec, Eddard Stark se stal obětí intrik, které se snažil sám rozplést. Království je bez silného panovníka a svou šanci větří velcí i malí hráči. Robb Stark je korunován králem Severu, na jihu o trůn usilují bratři krále Roberta. Druhý díl dnes již legendárního cyklu Píseň ledu a ohně se odehrává v ještě zběsilejším tempu než Hra o trůny. George R. R. Martin bez uzardění ničí ve své knize celé armády, o jednotlivcích nemluvě. Nečekané zvraty, krutá politika, závist i pomsta jsou kořením, kterým autor rozhodně nešetřil. Střet králů může propuknout naplno. Vychází v novém překladu.
Bouře mečů (třetí díl) má vyjít na konci června, takže se určitě do konce roku objeví v nějakém balíčku, až zas nebudu při objednávání mít žádné favority, které musím nutně mít.

Led nebo oheň od Sarah Raasch... 
Zimní království bylo osvobozeno, ale krušné chvilky ještě nekončí. Aby Meira ochránila svůj lid, dovolí Cordellu kopat v zimních dolech. Tam ale najdou něco mocného a nebezpečného – magickou propast. Theron chce využít tento nález k poražení zla, ale Meira se bojí, co s sebou taková síla může přinést. Když se na zemi posledně objevilo tolik magie, povstal velký Rozklad. Proto nechce nechat nic náhodě a klidně se postaví i Theronovi. Ale nevystaví i tak své lidi nebezpečí?
Boje o moc sílí. Theron touží po magii, Mather bojuje za svobodu a Meira se začíná ptát sama sebe, jestli bojuje jen za Zimu, nebo za celý svět.

Ehm, ehm, ehm... co mám říct... té obálce člověk jako já nedokáže odolat. Vím, že jsem říkala, že si další díl koupím až po přečtení prvního, ale podívejte se na tu krásku... no řekněte sami, odolali byste?


Další knihu nám se Zojinkou (taky skoro tradičně) přinesla moje maminka s tím, že tahle(Na vlásku od Disneyho) nám v naší "mini" sbírce nesmí rozhodně chybět.
Princezna Locika se narodila s kouzelnými vlasy. Pro jejich zázračnou moc vracet ztracené mládí maličkou Lociku unesla čarodějnice Gothel. Uvěznila ji ve vysoké věži daleko od okolního světa. Do svých osmnácti let se Locika neodvažovala zajímat o minulost, natož o život za zdmi věže. Jenže pak do její komnaty vtrhl protřelý lupič Flynn a převrátil jí dosavadní život vzhůru nohama…
Nepatří zrovna mezi nejmilejší pohádky, ale musím uznat, že je krásně nakreslená a dost vtipná. Maximus (kůň) a Pascal (chameleonek) jsou naprosto bezkonkurenční.


Na databaziknih jsem si pořídila první tři díly (které u nás vyšly v češtině) série The Inside out, V tvojí kůži, Sama sebou a Jedině s tebou od Lisy Renee Jones. Čtvrtý díl, Žiadne tajomstvá, mám ve čtečce (takže chápejte, nepočítám ji jako OPRAVDOVOU knihu).

V tvojí kůži:
Mladé učitelce Sáře se náhodou dostane do rukou deník jakési Rebeccy, v němž objeví lechtivé dopisy, které si majitelka deníku vyměňovala s neznámým mužem. Sára neodolá pokušení a rozhodne se číst dále…
Čím více se do deníku noří, tím více také propadá příběhu bouřlivé milostné aféry, plné divokého a drsného sexu,
 až už pomalu nedokáže myslet na nic jiného. Když ale deníkové záznamy zničehonic končí, Sára se rozhodne vypátrat, co se s Rebbecou stalo. Stopy jí zavedou do galerie moderního umění, kde se seznamuje s dvě přitažlivými muži. Který z nich byl milencem Rebeccy? Sára se ale sama ocitá ve víru odvážných, ale i nebezpečných vášnivých zážitků a čím dál více ochutnává ze zakázaného ovoce. Co se ale stane, pokud se jí nepodaří vymanit z role poslušné otrokyně? Vzrušující a provokativní příběh, ze kterého se vám rozbuší srdce.


Sama sebou:
Sara stále pátra po záhadnej Rebecce, autorke tajomných erotických denníkov, ktoré ju uchvátili, ale i vystrašili. Mučivo túži uspokojiť požiadavky nového šéfa a čoraz väčšmi sa zamotáva do vášnivého zväzku s búrlivým umelcom Chrisom Meritom. Teraz však Sara musí čeliť aj minulosti a tá ju prenasleduje rovnako neúnavne ako Rebeccin rukopis. Zakotví v bezpečnom náručí milovaného muža a prezradí mu svoje najintímnejšie tajomstvá. Jej najstrašnejšie predstavy sa stanú skutočnosťou. Nie je však pocit bezpečia len ilúziou? Možno sa všetko obráti naruby, keď konečne vyjde na povrch pravda o Rebecce.

Jedině s tebou: 
Charizmatický Chris si podmanil jak Sařinu duši, tak její tělo. Pevně ji drží ve své moci a ona se mu bezvýhradně poddává, ochotná podstoupit jakékoliv riziko. Ochotně vyhoví všem jeho erotickým touhám, i když jí občas nahánějí strach. I Chrise ale – stejně jako Saru – nahánějí démoni minulosti. Proč se jen tolik vyžívá v bolesti a touží po potrestání? Ona bojuje s jeho temnými stránkami, aby mu byla bezpečným přístavem, v němž může jeho rozervaná duše spočinout, on před nimi utíká. Ale nelze bojovat se vším a nelze utíkat navždy...

Žiadne tajomstvá:
Vo štvrtom vzrušujúcom pokračovaní erotickej série od autorky bestsellerov Lisy Renee Jonesovej sa vzťah Chrisa a Sary vyrieši a vtiahne nás hlbšie do Markovho príbehu. Obaja sa v Paríži snažili vyrovnať s démonmi minulosti, pričom si siahli až na dno svojej duše. Teraz, keď sa vrátili do svojho domova v San Franciscu, Sara verí, že ich už nič nedokáže rozdeliť - ani Avine obvinenia, ani Chrisove obavy, že ju zničí tak, ako vraj kedysi zničil Amber, ba ani Mark, ktorý bol v istom čase až priveľmi súčasťou ich životov. Verí, že spolu s Chrisom sú nepremožiteľní. Musia byť nepremožiteľní. Priveľmi potrebujú jeden druhého, aby sa to mohlo skončiť inak.
Autorka bestsellerov Lisa Renee Jonesová v románe Žiadne tajomstvá odhalí všetko, čo sa skrýva na dne ľudskej duše.


No a poslední mám taktéž z databazeknih, protože prostě musím zjistit, jak to s tou knihovnou ve skutečnosti je aneb mám doma Po tvém boku od Kasie West
Když Autumn zjistí, že zůstala zamčená v knihovně, myslí si, že už to nemůže být horší. Až do té chvíle, než přijde na to, že Dax tam skončil s ní. Autumn toho o Daxovi moc neví – prý je to samotář, a jednou se dokonce zapletl do nějaké bitky a skončil v polepšovně. Ale je si naopak jistá tím, že je asi tou poslední osobou, se kterou by chtěla někde zůstat celý víkend zavřená. A tak si prostě jen dokola připomíná, že je jen otázkou času, než si její přítel Jeff všimne, že ji nechal v knihovně, a vrátí se pro ni. Jenže Jeff se nevrátí. A tak musí Autumn jíst pár dní jen jídlo z automatu a bavit se s divným klukem. Naštěstí ale zjistí, že Dax není zas tak zvláští a že si dobře rozumí. Dokonce víc, než si kdy Autumn s jakýmkoli jiným klukem rozuměla. Můžou ale jejich pocity přežít konec víkendu a návrat do jejich původních životů?
Letos vyjdou další dvě knížky od Kasie West (Love, Life, and the List a P.S. I Like You), které si určitě pořídím, protože se mi styl psaní této autorky vážně moc líbí a mám chvíle, kdy mi takovéto oddechovky přijdou opravdu vhod.


Kolik knih (a jakých) jste si za měsíc březen pořídili Vy? Četli jste některou z knih, které Vám tu představuji? Jak se Vám líbila?

Budu se na Vás těšit u dalšího článku.

Čtění zdar!

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Já a FANFIKCE

Krásný den, knihomolové! Při svém asi desátém návratu k Elysejskému klíči jsem se rozhodla sepsat tento článek na téma mého vztahu (pohledu, názoru) k fanfikcím (výlučně jen ze světa Harryho Pottera, nikdy jsem nečetla nic jiného ani mne to nějak zvlášť neláká). Všeobecně se ve svém okolí setkávám buď s absolutní neznalostí nebo s názorem, že fanfikce je pouze sprosté vykrádání již existujících děl a ten, kdo je píše nebo čte, by se měl stydět.  Já měla dřív stejný názor, než se mi podařilo proniknout do tohoto světa hlouběji. Přiznám se bez mučení, že jsem před manželem schovávala čtečku po celou dobu, co jsem Elysejský klíč četla poprvé.  Jenže s každou další stránkou se můj názor měnil. Teď, po pár letech "sbližování", můžu bez obav říct, že existuje HNED NĚKOLIK   fanfikcí, které se mi líbí DALEKO VÍC než původní originál. Jsou to milionkrát poutavější příběhy s naprosto úžasnými zápletkami, originálním pojetím magického světa, mnohem smysluplnějším průběhe

Skleněný trůn Tag!

Krásný den, knihomolové! Jako omluvu za mou nevalnou aktivitu za posledních pár týdnů jsem si pro Vás připravila další TAG. Tentokrát je tématem Skleněný trůn , protože nedávno vyšla Věž úsvitu, přišlo mi to takové symbolické ;) Na tento konkrétní TAG jsem narazila na webu  Emie´s Nook , přeložila si ho, trochu poupravila podle svých představ a pracovala na něm opravdu dlouho, protože je jednak docela obsáhlý, jednak bylo pár otázek opravdu záludných a mě dalo nemalou práci přijít s odpovědí. Přesto jsem si každou chvíli s ním opravdu užila a doufám, že Vám se bude líbit. Tak jdeme na to! Lysandra: Kniha, jejíž česká obálka je hezčí než ta zahraniční Úplně jako první mě napadla kniha Štěstí ve stínech od Lynn Flewelling (první díl série Noční běžci), protože tu obálku strašně miluju, a potom, co jsem zjistila, jaký byl originál, jsem opravdu moc vděčná za to, že udělali novou. Abraxos: Kniha, která je lepší zevnitř než zvenčí Opět další úplně jednoduchá otázka

Pár faktů o mé maličkosti...

Krásný den, knihomolové! Sepsala jsem pár faktů ohledně mé maličkosti, abych Vám alespoň trochu přiblížila "svět, ve kterém žiju" aneb malé pootevření dveří mé duše pro ty z Vás, které by to třeba zajímalo.  FAKT č.1 Jsem prvorozená dcera, u které rodiče projevili naprosto "neobyčejnou kreativitu" a dali mi jméno po mé mámě, tedy Pavla (jen tak mimochodem náš malý rodinný vtípek: moje máma je Pavla, já jsem Pavla a můj manžel je Jaroslav, jeho máma se jmenuje Pavla a táta Jaroslav... umíte si představit, jak "úžasné" je sejít se v jedné místnosti?).  FAKT č.2 Je mi 25let . Narodila jsem se pár dní před Vánocemi (konktérně 15.) a považuju prosinec za nejkrásnější období v roce (spolu s podzimem, samozřejmě). FAKT č.3 Mám půlroční dceru Zoe a manžela Jaroslava , který je mou první láskou (nepočítám ty nevinné lásky ze školky a prvního stupně základky, kdy se každý vodil za ručičku chvilku s tím a chvilku s tím a připadal si strašlivě dospěle), s